12 mei 2018

Utrechtse Heuvelrug stelt raadsprogramma vast

Als gemeenteraad van Utrechtse Heuvelrug hebben wij een raadsprogramma voor de komende 4 jaar tot stand gebracht. In dit programma hebben wij onze speerpunten voor de komende 4 jaar beschreven, waarop de fracties hun consent hebben gegeven.

Daarbij hebben wij de focus gelegd op zaken die wij anders willen gaan doen, willen intensiveren of juist afbouwen. U treft in dit programma dan ook geen volledige beschrijving aan van alle gemeentelijke beleidsvelden en taken. Zaken die wij ongewijzigd voortzetten, of waar wij überhaupt geen of minimale beleidsvrijheid in hebben, worden niet of slechts summier aangehaald in dit programma. Dat doet uiteraard niets af aan het belang van deze taken, die vaak juist de basis vormen van onze gemeentelijke dienstverlening.

Het programma is tot stand gekomen in een serie intensieve openbare gesprekken die wij als gemeenteraad met elkaar gevoerd hebben. Dit raadsprogramma formuleert de kaders voor het te vormen college.

De focus voor de gemeente ligt de komende vier jaar op:

• Gezonde financiën
  • Duurzaamheid
  • Zorg voor iedereen
  • Wonen
  • En dat samen met de inwoners vormgeven

Lees hier het totale raadspromma.