3 februari 2018

Oversteekplaatsen Arnhemse Bovenweg

Naar aanleiding van een mede door de SGP gesteunde motie, worden in 2019 maatregelen genomen om de oversteekplaatsen op de Arnhemse Bovenweg in Driebergen te verbeteren.  Het betreft de oversteek bij de Mevill van Carnbeelaan, Gezichtslaan en het Burgemeesterpark.

Het is goed te zien dat het college uitvoering geeft aan deze motie. Al in 2005 werd er over gesproken en het lijkt er op dat er nu doorgepakt wordt. De maatregelen dragen bij aan het verbeteren van de oversteekplaatsen en het verleggen van de as zorgt voor het afremmen van de snelheid.

Wel bleken de uiteindelijke kosten fors hoger dan verwacht, zo'n €350.000. Dit terwijl bij het aannemen van de motie nog de verwachting was dat de aanpassingen uit het normale onderhoudsbudget van wegen en verkeersprojecten gedaan kon worden. Wat ons betreft betalen we dit door op andere projecten in het gemeentelijk verkeersplaan (GVVP) een versobering door te voeren.

Ontwerp Melvill van Carnbeelaan

Ontwerp Gezichtslaan / Burgemeesterpark