13 april 2017

Multifunctionele accommodatie De Twee Marken

In de raad van 13 april stond ter bespreking geägendeerd de ontwikkeling van een multifunctionele accommodatie op locatie De Twee Marken. Van deze accomodatie kunnen gebruik maken e basischolen De Ladder en De Meent willen hier samen met sporthal, bibliotheek en kinderopvang.

Een punt van aandacht daarbij is de parkeerproblematiek in Maarn. De SGP heeft een motie van D66, BVH en CU gesteund om wat te doen aan het tekort aan parkeerplekken, waardoor parkeeroverlast ontstaat. Het college wordt gevraagd om op korte termijn de mogelijkheden tot het aanpakken van de parkeerproblematiek in kaart te brengen en de resultaten hiervan na de zomer aan de raad voor te leggen, gezamenlijk met het raadsvoorstel voor ontwikkeling van multifunctionele accommodatie de Twee Marken.

De motie is aangenomen met de stemmen voor van D66, VVD, CDA, SGP, SP, BVH en ChristenUnie (22) en tegen de stemmen van de fractie Open (4).

Ook is een motie ‘Woningbouw bij Project de Twee Marken te Maarn’ (ingediend door CDA, D66 en ChristenUnie) aangenomen, waarin het college wordt verzocht:als onderdeel van de vervolgstap voor de ontwikkeling multifunctionele accommodatie De Twee Marken de mogelijkheden te onderzoeken voor het in dit project combineren van onderwijshuisvesting en woningbouw. En de raad tijdig over de mogelijkheden te informeren, tenminste voorafgaande aan de vaststelling van de projectkaders ten behoeve van de realisatie van de ontwikkeling van de multifunctionele accommodatie De Twee Marken te Maarn.

De motie is aangenomen met de stemmen voor van D66, CDA, Open, SGP, SP, BVH en ChristenUnie (21) en tegen de stemmen van de fractie VVD (5).