27 februari 2017

Bestemmingsplan Driebergen Centrum

Het bestemmingsplan Driebergen Centrum staat op de agenda van de gemeenteraad voor 16 maart 2017. Dit bestemmingsplan zorgt voor meer flexibiliteit ten opzichte van het oude bestemmingsplan. Zo wordt er minder specifiek bestemd, wat leidt tot meer mogelijkheden voor onze ondernemers.

Wel doet zich de vraag voor hoe compact het winkelcentrum dient te zijn. Dit bestemmingsplan beperkte zich tot het gedeelte van de Traaij vanaf de hoofdstraat tot aan de Oranjelaan, maar hoort de rest van de Traaij ook tot het kernwinkelgebied? Concentratie van winkelgebieden verbetert de leefbaarheid van het dorp.Deze discussie zal de komende tijd nog volop gevoerd worden.

Tijdens de beeldvormiende vergadering werd duidelijke dat in de toenmalige gemeente Driebergen een centrumvisie is opgesteld. Hier is uiteindelijk niets mee gedaan. De SGP vindt het zaak dat we nu wel daadwerkelijk aan de slag gaan met de inbreng van onze inwoners. In de raadsvergadering zal duidelijk worden op welke wijze we hiervoor willen zorgen.